Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Zmiany na Trakcie Św. Wojciecha w rejonie budowy Wiaduktu Biskupia Górka

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: RODO

13 sierpnia po porannym szczycie komunikacyjnym na ul. Trakt Św. Wojciecha wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu.

13 sierpnia pojedziemy pierwszą nitką nowego Wiaduktu Biskupia Górka

Budowa wiaduktu Biskupia Górka wkracza w kolejny etap. We wtorek, 13 sierpnia o godzinie 12.00, ruch aut zostanie przekierowany na nowo wybudowaną wschodnią nitkę wiaduktu Biskupia Górka. Nie zmieni się obowiązująca na ul. Trakt Św. Wojciecha organizacja ruchu. Na odcinku od stacji paliw do wysokości ul. Toruńskiej dalej obowiązywać będzie ruch o przekroju 2+1.

Po przełożeniu ruchu na nową nitkę wiaduktu, stary obiekt zostanie rozebrany, a w jego miejscu wybudowana zostanie druga nitka wiaduktu.

Z przyczyn proceduralnych termin wprowadzenia zmiany może ulec przesunięciu, o ewentualnych zmianach terminu wprowadzenia nowej organizacji będziemy informować wcześniej.  

Zmiany w rejonie ul. Zaroślak

Przypominamy, że w nocy z 12 na 13 sierpnia (z poniedziałku na wtorek) wyłączony z ruchu kołowego zostanie most nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Zaroślak. Dojazd do ul. Zaroślak możliwy będzie od strony ul. Stoczniowców i Brzegi oraz od strony ul. Biskupiej i Na Stoku.

Ruch pieszy i rowerowy odbywać się będzie bez zmian.

 

Zmiany w kursowaniu autobusów

Od wtorku, 13 sierpnia nastąpią również zmiany w kursowaniu autobusów linii 108118N4. Przystanek „Toruńska” [1005] dla linii autobusowych w kierunku Oruni zostanie cofnięty o około 100m do wysokości peronu przystanku SKM Śródmieście.

Linia 108 będzie funkcjonować na skróconej trasie okólnej: Chełm Witosa – Cienista – Worcella – Reformacka – Stoczniowców – Cienista – Sikorskiego – Dragana – Witosa – Cieszyńskiego – Więckowskiego – Cieszyńskiego – Chełm Witosa.

Linie 118 i N4: Dwukierunkowo, pomiędzy przystankami „Buczka”/ „Worcella” [1252, 1663] a „Brama Wyżynna” [1028, 1033] będzie obowiązywał objazd ulicami: ... - Chałubińskiego – Sikorskiego – Armii Krajowej – Okopowa - ... i dalej stałą trasą. Na trasie objazdu będzie obowiązywała obsługa przystanków: „Grabowskiego” [1243], „Chałubińskiego” [1254,1255], „Drwęcka” (n/ż) [1253], „Odrzańska” [1250, 1251], „Pohulanka” [1248, 1249], „Śródmieście SKM” [1003, 1018]. Dla linii N4 wszystkie ww. przystanki będą posiadały status warunkowy „na żądanie”. Przystanek „Drwęcka” (n/ż) [1253] nie będzie obsługiwany przez linię 118.

Za utrudnienia przepraszamy, o kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem.

 

Wiadukt Biskupia Górka stanowi główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami oraz drogą krajową 91. Budowa wiaduktu rozpoczęła się wiosną 2018 roku. Głównym Wykonawcą jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Koszt inwestycji to niemal 147 mln złotych. Aż 114 milionów złotych pochodzi z dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Nowy wiadukt nad torami w ciągu Traktu św. Wojciecha oparty będzie na trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których podwieszone będą dwa pomosty (osobne pod każdą z jezdni). Inwestycja obejmuje także budowę mostu nad Kanałem Raduni w ramach budowy powstaje również nowy układ drogowy obejmujący rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego. Równocześnie przy ulicy Okopowej budowany jest parking kubaturowy. Cała inwestycja zakończyć się ma w październiku 2020 roku.

 Aktualizacja 10.08.2019

Budowa wiaduktu Biskupia Górka wymaga przebudowy połączenia Traktu Św. Wojciecha z ul. Zaroślak. W poniedziałek, 12 sierpnia po porannym szczycie komunikacyjnym zmieniona zostanie organizacja ruchu w rejonie budowanego wiaduktu, polegająca na wprowadzeniu ruchu o przekroju 1+1 na ul. Trakt Św. Wojciecha, od wysokości stacji paliw do skrzyżowania Traktu z ul. Toruńską i Okopową.

W nocy z 12 na 13 sierpnia (z poniedziałku na wtorek) wyłączony z ruchu kołowego zostanie most nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Zaroślak. Dojazd do ul. Zaroślak możliwy będzie od strony ul. Stoczniowców i Brzegi oraz od strony ul. Biskupiej i Na Stoku.

  • Komunikacja autobusowa kursować będzie według nowego układu od wtorku 13 sierpnia.

Wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu autobusów linii 108, 118, N4.

Przystanek „Toruńska” [1005] dla linii autobusowych w kierunku Oruni zostanie cofnięty o około 100m do wysokości peronu przystanku SKM Śródmieście.

Linia 108 będzie funkcjonować na skróconej trasie okólnej: Chełm Witosa – Cienista – Worcella – Reformacka – Stoczniowców – Cienista – Sikorskiego – Dragana – Witosa – Cieszyńskiego – Więckowskiego – Cieszyńskiego – Chełm Witosa.

Linie 118 i N4: Dwukierunkowo, pomiędzy przystankami „Buczka”/ „Worcella” [1252, 1663] a „Brama Wyżynna” [1028, 1033] będzie obowiązywał objazd ulicami: ... - Chałubińskiego – Sikorskiego – Armii Krajowej – Okopowa - ... i dalej stałą trasą. Na trasie objazdu będzie obowiązywała obsługa przystanków: „Grabowskiego” [1243], „Chałubińskiego” [1254,1255], „Drwęcka” (n/ż) [1253], „Odrzańska” [1250, 1251], „Pohulanka” [1248, 1249], „Śródmieście SKM” [1003, 1018]. Dla linii N4 wszystkie ww. przystanki będą posiadały status warunkowy „na żądanie”. Przystanek „Drwęcka” (n/ż) [1253] nie będzie obsługiwany przez linię 118.

 

chelm zaroslak 1

  • Ruch pieszy odbywać się będzie bez zmian.

Z przyczyn technologicznych terminy wprowadzenia zmian mogą ulec przesunięciu.

Planowana zmiana ma na celu przygotowanie istniejącego układu drogowego w rejonie ul. Zaroślak do wprowadzenia ruchu na nowo wybudowaną nitkę Wiaduktu Biskupia Górka. Za utrudnienia przepraszamy, o kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem.

Budowa wiaduktu rozpoczęła się wiosną 2018 roku. Głównym Wykonawcą jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Koszt inwestycji to niecałe 147 mln złotych. Aż 114 milionów złotych pochodzi z dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Nowy wiadukt nad torami w ciągu Traktu św. Wojciecha oparty będzie na trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których będą podwieszone pomosty (osobne pod każdą z jezdni). Zadanie obejmuje również budowę mostu nad Kanałem Raduni. Powstanie też nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego. Równocześnie przy ulicy Okopowej budowany będzie parking kubaturowy. Budowa zakończyć się ma w październiku 2020 roku.