Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Remont Długiego Pobrzeża

Inwestycja związana z jego modernizacją prowadzona jest w ramach umowy partnerstwa publiczno-prywatnego, zgodnie z którą miasto przebuduje oraz wzmocni konstrukcję nabrzeży (Długie Pobrzeże), a inwestor prywatny wykona nową nawierzchnię (Rybackie i Długie Pobrzeże).

Przystąpiliśmy do realizacji przebudowy konstrukcji Długiego Pobrzeża, która ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników, a także poprawę estetyki i przywrócenie historycznych walorów tego miejsca. Prace prowadzone będą na ok. 500 metrowym odcinku od Mostu Zielonego do Targu Rybnego i wykonywane równolegle przez miasto i inwestora prywatnego. Nie zmieni się charakter pobrzeża i tak jak dotychczas pełnić będzie ono funkcję bulwaru i ciągu spacerowego. Pozostaną także miejsca do cumowania jachtów i niewielkich jednostek pływających (biała flota, holowniki, barki).

Aktualizacja, 26.03.2024 r.

Obecnie na odcinku od Mostu Zielonego trwa układanie nawierzchni wykonywane w ramach programu PPP przez spółkę Granaria. Na środkowych odcinku pogrążono ściankę szczelną wraz z usunięciem kolizji na sekcjach 14 – 18 (do kładki obrotowej), wykonano również palowanie. Obecnie trwają roboty związane z wykonywaniem nadbudowy żelbetowej – wykonywanie zbrojenia, betonowanie (płyta nabrzeża, ściana odwodna wraz z żebrami). Na drugim skrajnym odcinku trwają roboty związane z wykonywaniem betonów podkładowych pod płytę nabrzeża oraz roboty związane z wykonywaniem nadbudowy żelbetowej tj. oczep oraz płyta nabrzeża.

              

Previous Next

Aktualizacja, 20.02.2024 r.

Previous Next

Aktualizacja, 20.12.2023 r.

W toku rozmów i negocjacji pomiędzy inwestorami ustalono, że mieszkańcy będą mogli w pełni korzystać z dwóch skrajnych odcinków na przełomie lipca i sierpnia 2024 r. Chodzi o odcinki od Zielonej Bramy do Muzeum Archeologicznego i od Żurawia do Bramy Straganiarskiej. Zakres prac DRMG zakończy się na przełomie maja i czerwca 2024, a do końca lipca potrwać ma układanie nawierzchni prowadzone przez podmiot prywatny. Kładka obrotowa będzie udostępniona od sierpnia 2024 r. Na środkowym odcinku koniec realizacji inwestycji planowany jest w połowie 2025 r. Prace na tym fragmencie rozpoczęły się we wrześniu 2023, aby udostępnić choć część pobrzeża na okres wakacyjny. Pierwotny harmonogram nie zakładał takiego rozwiązania.

Odcinek 1 A: od Zielonej Bramy do Muzeum Archeologicznego:

- Zakończenie prac DRMG: maj 2024 , pełne otwarcie odcinka na przełomie lipca i sierpnia 2024

Odcinek 1 B: od Żurawia do Bramy Straganiarskiej

- Zakończenie prac DRMG: czerwiec 2024, pełne otwarcie odcinka na przełomie lipca i sierpnia 2024

Odcinek 2: Od Muzeum Archeologicznego do Żurawia

- Planowany termin zakończenia robót zakresu DRMG to koniec marca 2025

Aktualizacja, 20.11.2023 r.

W związku z trwającą modernizacją Długiego i Rybackiego Pobrzeża na odcinku od Mostu Zielonego do Bramy Straganiarskiej na wniosek inwestora zmieniony został harmonogram zwodzenia kładki na Ołowiankę. Będzie on obowiązywał do 31 marca 2024 roku.

Ze względu na trwające prace budowlane przy nabrzeżu Motławy, które prowadzone są również od strony rzeki i wymagają wykorzystania jednostek pływających, zmodyfikowany został harmonogram zwodzenia kładki na Ołowiankę. Obecnie wykonywana jest nowa konstrukcja nabrzeża poprzez m.in. betonowanie i układanie nowego zbrojenia. Część robót prowadzona jest pod wodą.

W okresie jesienno-zimowym kładka zwodzona będzie tak jak w sezonie wiosenno-letnim, tj. pierwsze pół godziny przeznaczone będzie dla ruchu jednostek pływających (przęsło kładki uniesione), natomiast przez drugie pół godziny kładka będzie dostępna dla pieszych (przęsło kładki opuszczone).

Harmonogram zwodzenia w poszczególne dni:

  • poniedziałek – piątek: 7.00 – 18.00 (po godzinie 18.00 kładka będzie dostępna dla pieszych i będzie zwodzona jedynie na zgłoszenie jednostek)
  • sobota: 7.00 – 15.00 (po godzinie 15.00 kładka będzie dostępna dla pieszych i będzie zwodzona jedynie na zgłoszenie jednostek)
  • niedziela: kładka dostępna dla ruchu pieszego przez cały dzień (możliwość zwodzenia jedynie na zgłoszenie jednostek)

Harmonogram może ulec zmianie w przypadku dni, podczas których prace nie będą prowadzone lub wykonawca zakończy je wcześniej, niż przewidywał. Aktualny plan zwodzenia kładki dostępny będzie na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W wybrane dni podczas prac związanych z betonowaniem czas otwarcia kładki dla żeglugi może zostać wydłużony o dodatkowe 10 minut.

kladka

 

Aktualizacja, 15.09.2023 r.

W poniedziałek, 18 września rozpoczną się prace na kolejnym odcinku Długiego Pobrzeża. Wykonawca robót, firma Doraco, wejdzie na środkowy odcinek, od rejonu Bramy Mariackiej do Żurawia.

Analogicznie, tak jak w przypadku pozostałych odcinków, ten fragment nabrzeża również zostanie zawężony. Dojścia do lokali znajdujących się w tym obszarze będą zapewnione.

Zmiany w ruchu pieszym:

Ze względu na wykonywanie kolektora deszczowego, na okres ok. 2,5 miesiąca nastąpi zamknięcie przejścia przez Bramę Św. Ducha. Dojście do ul. Św. Ducha oraz do Długiego Pobrzeża poprowadzone zostanie ulicami Pończoszników, Dzianą i Mydlarską.

W tym etapie robót nastąpi również zamknięcie kładki obrotowej na rzece Motławie. Dojście do Wyspy Spichrzów zostanie poprowadzone poprzez Most Zielony.

Znaczny zakres przebudowy, na który składa się m.in. całkowita rozbiórka istniejących elementów  konstrukcyjnych, nośnych i nawierzchniowych nabrzeża, konieczność realizacji prac z akwenu wodnego, proces technologiczny, a także względy bezpieczeństwa, nie pozwalają na funkcjonowanie kładki w tym okresie. Zamknięcie kładki planowane jest do II kw. 2024 r.

Prace rozpoczynają się zgodnie z wcześniej ustalonym terminem, wynikającym z postulatów przedsiębiorców z Długiego Pobrzeża, aby fragment od rejonu Bramy Mariackiej do Żurawia, w okresie letnim był w pełni dostępny.

Pobrzeze Gdansk 13 09 23 OpenStreetMap x

Aktualizacja, 8.05.2023 r.

Od 8 do  12 maja planowane zamknięcie fragmentu Długiego Pobrzeża (ok.30 m) na wysokości Bramy Świętojańskiej, a także wyłączenie przejścia przez tę bramę. Ruch pieszych oraz dojścia do posesji znajdujących się przy bramie będą zapewnione.

W wyniku zamknięcia fragmentu przy Bramie Świętojańskiej piesi poruszający się w kierunku Rybackiego Pobrzeża (oraz w kierunku przeciwnym), będą korzystali z dojścia alternatywnego, poprzez Bramę Św. Ducha oraz równolegle do Długiego Pobrzeża, ulicami Bosmańską, Tokarską oraz Warzywniczą.

 

 Aktualizacja, 6.02.2023 r.

W związku z przystąpieniem do prac na kolejnym fragmencie Długiego Pobrzeża, od Żurawia do Bramy Straganiarskiej,  od wtorku 7 lutego planowane jest rozpoczęcie ustawiania ogrodzenia i jednocześnie, sukcesywne zwężenie tego odcinka. Ruch pieszych będzie możliwy. Jednocześnie prowadzone są roboty budowlane na odcinku od Mostu Zielonego do Bramy Mariackiej.

 Dlugie Pobrzeze 7.02

Aktualizacja, 10.01.2023 r.

Wykonawca  przystąpił do robót rozbiórkowych płyt nabrzeża przy użyciu koparki na pontonie pływającym wyposażonej w młot wyburzeniowy. Po rozkuciu płyt nabrzeża Wykonawca przystąpi do robót rozbiórkowych żeber oraz oczepu żelbetowego. Prace rozbiórkowe na tym odcinku potrwają co najmniej do końca stycznia.

 

Aktualizacja, 14.10.2022 r.

Umowę podpisano z firmą DORACO Sp. z o.o. Koszt prac wyniesie ok.  41 mln złotych. Planowano, realizacja prac, ma się zakończyć w I kwartale 2024 r. 

  • Czeka nas ciekawe ale również pełne wyzwań zadanie, dzięki któremu ta reprezentacyjna część Gdańska odzyska pełen blask. Nowa konstrukcja, którą będziemy wykonywali wpłynie na poprawę funkcjonalności oraz bezpieczeństwo. W ramach prac przewidziano również oczyszczenie dna rzeki Motławy, rozbiórkę konstrukcji nabrzeża, wykonanie nowych ścianek szczelnych i wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Św. Ducha - mówi Karol Kalinowski, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

podpisanie umowy

Aktualizacja, 18.08.2022 r.

Na realizację zadania zabezpieczono w budżecie 32 216 510,00 zł. Wpłynęły cztery oferty, które są obecnie analizowane:

  1. Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o. -  40 959 999,87 zł
  2. Konsorcjum, lider: ROVERPOL SP.ZO.O. - 59 236 800,00 zł
  3. Konsorcjum, lider: NDI Spółka Akcyjna - 82 370 935,09 zł
  4. STRABAG Sp. z o.o - 74 863 591,57 zł